ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Shawn Mendes - Treat You Better

Shawn Mendes - Treat You Better 歌詞と和訳


Shawn Mendes - Treat You Better

Lyrics

[Verse 1]

I won't lie to you

I know he's just not right for you

And you can tell me if I'm off

But I see it on your face

When you say that he's the one that you want

And you're spending all your time

In this wrong situation

And anytime you want it to stop

 

[Chorus]

I know I can treat you better than he can

And any girl like you deserves a gentleman

Tell me why are we wasting time

On all your wasted crying

When you should be with me instead

I know I can treat you better

Better than he can

 

[Verse 2]

I'll stop time for you

The second you say you'd like me too

I just wanna give you the loving that you're missing

Baby, just to wake up with you

Would be everything I need and this could be so different

Tell me what you want to do

 

[Chorus]

'Cause I know I can treat you better than he can

And any girl like you deserves a gentleman

Tell me why are we wasting time

On all your wasted crying

When you should be with me instead

I know I can treat you better

Better than he can

Better than he can

 

[Bridge]

Give me a sign

Take my hand, we'll be fine

Promise I won't let you down

Just know that you don't

Have to do this alone

Promise I'll never let you down

 

[Chorus]

'Cause I know I can treat you better than he can

And any girl like you deserves a gentleman

Tell me why are we wasting time

On all your wasted crying

When you should be with me instead

I know I can treat you better

Better than he can

Better than he can

Better than he can

 

和訳

[Verse 1]

君に嘘はつかない

アイツは君には相応しくないんだよ

僕が間違っていたら教えてくれ

だけど君の顔を見れば分かるよ

彼が君の望む人だと話すときの顔を

君はすべての時間を費やしている

この間違った状況で

君がこの状況をやめたいと思うならいつでも

 

[Chorus]

僕はアイツよりも君を大切にできる

君のような女性には 紳士がふさわしい

なぜ僕たちが時間を無駄にしているのか教えてくれよ

君は無駄に泣くばかりで

君が代わりに僕と一緒にいるべき時に

僕はアイツよりも君を大切にできる

アイツよりも

 

[Verse 2]

君のために時間を止めてあげる

君が僕を好きだと言った瞬間に

君に足りない愛を与えたいんだ

愛しい人、ただ君と一緒に目を覚ますために

必要なものはすべて揃っている これでもかというほど

君のしたいことを僕に教えて

 

[Chorus]

だって僕はアイツよりも君を大切にできる

君のような女性には 紳士がふさわしい

なぜ僕たちが時間を無駄にしているのか教えてくれよ

君は無駄に泣くばかりで

君が代わりに僕と一緒にいるべき時に

僕はアイツよりも君を大切にできる

アイツよりも

 

[Bridge]

しるしをくれ

僕の手を取って、僕たちならきっと大丈夫

約束する 失望させないって

これだけは知っておいてくれ

一人で抱え込む必要はないって

約束する 僕は決して君を失望させない

 

[Chorus]

だって僕はアイツよりも君を大切にできる

君のような女性には 紳士がふさわしい

なぜ僕たちが時間を無駄にしているのか教えてくれよ

君は無駄に泣くばかりで

君が代わりに僕と一緒にいるべき時に

僕はアイツよりも君を大切にできる

アイツよりも

 

イディオム

・I'm off 「行ってきます」「仕事は休みです」

もちろんいろいろな意味がありますが、offは悪いという形容詞の用法しかなく、休みという用法は副詞の用法しかない。

形容詞としてoff ≒ badのような意味になるから、今回についてはI’m bad.ととって僕が悪いなら→僕が間違っているなら、にしました。

 

無駄話

彼、なんだか幸薄そうだなって勝手に思っていたのですが、とても素敵な女性を捕まえていて驚きました。いや、本当は I Know What You Did Last Summerにもしや?って思ってました。オンナのカンみたいな?

私が恐れているのはアダム先輩のように切ないの曲を出してくれなくなったらどうしようって杞憂なこと考えているだけです。