ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Smith & Thell feat. Swedish Jam Factory - Forgive Me Friend

Smith & Thell feat. Swedish Jam Factory - Forgive Me Friend 歌詞と和訳


Smith & Thell feat. Swedish Jam Factory - Forgive Me Friend (Official Video)

Lyrics

[Verse 1: Victor Thell & Maria Jane Smith]

I, I've been keeping secrets from you dear

There's things in me I'm scared that you might fear

It crackles in the ground

And you, you've been coming closer to the edge

Wondering what goes on in my head

And so I shut you out

 

[Pre-Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

And I guess that we don't mean to be falling apart

But you will always have a special place in my heart

I never wanted this to end, can you forgive me friend?

 

[Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

'Cause I fell in the hole, in the hole, in the hole

My heart was turning cold, turning cold, turning cold

I never wanted this to end, can you forgive me friend?

 

[Verse 2: Maria Jane Smith]

And I, I promised you that we would never change

That you and me would always stay the same

How I let you down

 

[Pre-Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

And I guess that we don't mean to be falling apart

But you will always have a special place in my heart

I never wanted this to end, can you forgive me friend?

 

[Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

'Cause I fell in the hole, in the hole, in the hole

My heart was turning cold, turning cold, turning cold

I never wanted this to end, can you forgive me friend? (Hey)

 

[Bridge: Victor Thell & Maria Jane Smith]

So can, can you forgive me friend?

Can you forgive me friend for breaking us apart?

'Cause in the end, I didn't want this to end

Can you forgive me friend? Forgive my ugly heart

 

[Pre-Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

And I guess that we don't mean to be falling apart

But you will always have a special place in my heart

I never wanted this to end, can you forgive me friend?

 

[Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

'Cause I fell in the hole, in the hole, in the hole

My heart was turning cold, turning cold, turning cold

I never wanted this to end, can you forgive me friend? (Hey)

 

和訳

[Verse 1: Victor Thell & Maria Jane Smith]

親愛なる君に秘密にしてきたことがあるんだ

僕の中には君が怖がるかもしれない恐ろしいと思うものがある

僕たちの友情にひびができるような

 

あなたは私の心の淵に近づいてきている

頭の中に浮かんでくる気持ちにとりとめがなくなって

私はあなたを締め出したの

 

[Pre-Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

互いに関係を終わらせたいわけではないのでしょう

あなたはいつまでも私の心の中の特別な場所にいるでしょう

私は決してこの関係を終わらせたくないの

友達のままでいたい私をあなたは許してくれる?

 

[Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

君に恋に落ちて、僕の心は空しく冷えていった

僕は決してこの関係だけは終わらせたくない

せめて友達でいることを君は許してくれるか?

 

[Verse 2: Maria Jane Smith]

私たちは決して変わらないと約束した

あなたと私はいつまでも変わらないと

私はどれだけあなたを失望させたか

 

[Pre-Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

互いに関係を終わらせたいわけではないのでしょう

あなたはいつまでも私の心の中の特別な場所にいるでしょう

私は決してこの関係を終わらせたくないの

友達のままでいたい私をあなたは許してくれる?

 

[Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

君に恋に落ちて、僕の心は寂しく冷えていった

僕は決してこの関係だけは終わらせたくない

せめて友達でいることを君は許してくれるか?

 

[Bridge: Victor Thell & Maria Jane Smith]

私を許してくれる?

私たちの仲をバラバラにした友達を許してくれる?

結局のところ、これで終わりにしたくなかったの

許してくれる? 醜い私の心を

 

[Pre-Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

互いに関係を終わらせたいわけではないのでしょう

あなたはいつまでも私の心の中の特別な場所にいるでしょう

私は決してこの関係を終わらせたくないの

友達のままでいたい私をあなたは許してくれる?

 

[Chorus: Victor Thell & Maria Jane Smith]

君に恋に落ちて、僕の心は空しく冷えていった

僕は決してこの関係だけは終わらせたくない

せめて友達でいることを君は許してくれるか?

 

無駄話

ずっとなんだか暗めというか、決して明るくない曲を選んでいたかなと思い、今回はこの曲を和訳してみました。 このゴリゴリのメジャースケール(?) いいな~って。

…歌詞は…うーん…相変わらず幸せというか前向きではないかも。

ネクラだからかな??