ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Clara Mae - Lost

Clara Mae - Lost 歌詞と和訳


Clara Mae - Lost [Official Music Video]

Lyrics

[Verse 1]

Your name on the screen, are you thinking of me?

Or falling back into the same old habits?

You're back the place that you said you hated

Just hoping that we'll run into each other

 

[Pre-Chorus]

Yeah, making bad choices

When you shoulda gone home, well

I can't be the only one who tries so hard to shake it off

Making bad choices when you feel a bit lonely

Well, I can't be the only one

The only one who feels a little

 

[Chorus]

Lost, when I think of us

When I thought that I just forgot

Then I mess it up

Well, I can't be the only one who's

Lost, when I think of us

When I thought that I just forgot

That I'm missing us

Well, I can't be the only one who's lost

 

[Verse 2]

Wake up from a dream, are you dreaming of me?

Although you go to bed with someone new, no, yeah

All the memories were made, could you throw them away

Or just put them somewhere safe where no one finds out?

 

[Pre-Chorus]

Yeah, making bad choices

When you shoulda gone home, well

I can't be the only one who tries so hard to shake it off

Making bad choices when you feel a bit lonely

Well, I can't be the only one

The only one who feels a little

 

[Chorus]

Lost, when I think of us

When I thought that I just forgot

Then I mess it up

Well, I can't be the only one who's

Lost, when I think of us

When I thought that I just forgot

That I'm missing us

Well, I can't be the only one who's

 

[Post-Chorus]

Lost in my mixed emotions

Oceans of feeling hopelessly lost, so lost

Lost in my mixed emotions

Oceans of feeling hopelessly lost, so lost

 

[Bridge]

I know that you wanted me

The fact that you missing it

The good and the bad

The over dramatic but love that we had

Know that you never tell

You're keeping it to yourself

But I can't be the only one who's

 

[Chorus]

The only one who feels a little

Lost, when I think of us

When I thought that I just forgot

Then I mess it up

Well, I can't be the only one who's

Lost, when I think of us

When I thought that I just forgot

That I'm missing us

Well, I can't be the only one who's

 

[Post-Chorus]

Lost in my mixed emotions

Oceans of feeling hopelessly lost, so lost

Lost in my mixed emotions

Oceans of feeling hopelessly lost

 

[Outro]

Well, I can't be the only one who's lost

 

和訳

[Verse 1]

画面上にあなたの名前、私のことを考えているの?

それともこれまで通りの習慣に後戻りするの?

あなたは嫌いだと言った場所に戻った

お互いに出会えることをただ願って

 

[Pre-Chorus]

ああ、誤った選択をしてる

家に帰ればよかったのに

一生懸命振り払おうとするのは私だけじゃないはず

寂しいときに誤った選択をしてる

私だけじゃないはずだよね

むなしさを感じるのは

 

[Chorus]

私たちのことを思うと

忘れてしまったと思ったら

それを台無しにしてしまう

私たちのことを考えると、むなしいのは私だけじゃないよね

忘れてしまったと思った時には

私たちが恋しくてたまらない

からっぽなのは私だけじゃないはず

 

[Verse 2]

夢から覚めると、あなたは私を夢見ているの?

新しい人と一緒にベッドに入っても、いや、そうだね

あらゆる思い出は作られた、それ捨ててくれないかな?

それか、誰にもわからない無害な場所に置いといてくれないかな?

 

[Pre-Chorus]

ああ、誤った選択をしてる

家に帰ればよかったのに

一生懸命振り払おうとするのは私だけじゃないはず

寂しいときに誤った選択をしてる

私だけじゃないはずだよね

むなしさを感じるのは

 

[Chorus]

私たちのことを思うと

忘れてしまったと思ったら

それを台無しにしてしまう

私たちのことを考えると、むなしいのは私だけじゃないよね

忘れてしまったと思った時には

私たちが恋しくてたまらない

からっぽなのは私だけじゃないはず

 

[Post-Chorus]

入り混じった感情にふけって

絶望を感じる海に失われて、迷子になって

入り混じった感情にふけって

絶望を感じる海に失われて、途方に暮れて

 

[Bridge]

あなたが私を欲しがってたって知ってる

あなたが見逃している事実

良いことと悪いこと

私たちが持っていたのは芝居がかり過ぎていたけれど愛だった

あなたは決して言わないって知ってる

あなたはそれを独り占めしている

だけど、私だけが

 

[Chorus]

だけど、私だけがからっぽじゃないはず

少しだけ喪失感を感じるのは、私たちだけ

私たちのことを思うと

忘れていたと思っていたのに 台無しにしてしまう

私たちのことを考えると、むなしいのは私だけじゃないよね

忘れてしまったと思った時には

私たちが恋しくてたまらない

からっぽなのは私だけじゃないはず

 

[Post-Chorus]

入り混じった感情にふけって

絶望を感じる海に失われて、迷子になって

入り混じった感情にふけって

絶望を感じる海に失われて、途方に暮れて

 

[Outro]

やるせないなのは私だけじゃないよね

 

イディオム

・Shoulda 「~するべきだった」

「shoulda」=「should have」。「should have+動詞の過去分詞」というパターンは「~をした方がよかった」や「~するべきだった」という意味になる。

Should have Vpp … するべきだった (でもしなかった)

 

無駄話

MVの彼氏役の人すっっごいイケメンじゃないですか!?めちゃめちゃイイ男だ…。

仲睦まじかった恋人たちが崩れていくのが、心痛みました。

 

さて冗談は置いといて、和訳の方はめっちゃ難しかったな…。

またしばらくして英語力が伸びたころに再挑戦したい。

訳しながらもよく分からないことしかなかった…。

 

Clara Maeさん、素敵な歌声ですよね。

Ellie Gouldingさん系統のエンジェルボイスだと個人的に思っているのですが、いかがでしょうか。