ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Hardwell feat. Mitch Crown - Call Me A Spaceman

Hardwell feat. Mitch Crown - Call Me A Spaceman 歌詞と和訳


Hardwell ft. Mitch Crown - Call Me A Spaceman (OFFICIAL MUSIC VIDEO)

Lyrics

Through the milky way

In my spaceship

At the speed of light

I'm gonna make it

I know you've been expecting me

Turn on the cameras take another scene

We go like hands up people get with the show

We're taking over people lose control

And that's my DJ reaching my soul

And for the stars my people we never fall

 

Yes I'm an alien

When I'm touching the earth

Call me a spaceman

When I travel universe

Yes I'm an alien

When I'm touching the earth

Call me a spaceman

When I travel universe

Call me a spaceman Call me a spaceman

Call me a spaceman Call me a spaceman

Call me a spaceman

 

Through the milky way

In my spaceship

At the speed of light

I'm gonna make it

I know you've been expecting me

Turn on the cameras take another scene

We go like hands up people get with the show

We're taking over people lose control

And that's my DJ reaching my soul

And for the stars my people we never fall

 

Yes I'm an alien

When I'm touching the earth

Call me a spaceman

When I travel universe

Yes I'm an alien

When I'm touching the earth

Call me a spaceman

When I travel universe

Call me a spaceman Call me a spaceman

Call me a spaceman Call me a spaceman

Call me a spaceman

 

和訳

天の河を通って

宇宙船の中で

光の速さで

僕はうまくやれるよ

僕を待ってたのは知ってる

カメラを回してシーンを撮ってよ

こんな風に手を上げて ショーの時間だ

抑えが効かないみんなを引き受けるよ

僕のDJが心に響いてくる

そして星のために 僕たちは決して落ちない

 

そう僕は宇宙人だ

地球に降り立つとき

僕を宇宙人と呼んで

宇宙を旅するとき

そう僕は宇宙人だ

地球に降り立つとき

僕を宇宙人と呼んで

宇宙を旅するとき

僕を宇宙人と呼んで

 

無駄話

初めて聞いた時の衝撃よ。昔はエレクトロなものは中田ヤスタカさんぐらいしか聞かなかったので、かなり魂が揺さぶられました。もちろんCAPSULEperfumeもきゃりぱみゅも好きですけども。

 

でも何のタイミングか忘れましたが、この曲を聴いて、こういう曲もっと知りたい!ジャンルなんて言うの?EDM!いっぱいDJいる!いっぱいジャンルがある!ってどんどんEDMからPopまで流れ洋楽が大好きになったんですよね。この高揚感ほんとええなあ。

 

David GuettaもMartin GarrixもAviciiもZeddもThe ChainsmokersもDV&LMも…略…大好きですが、まずはHardwellにしました。

EDMは歌詞が少ないので楽チンですね笑。忙しいときは積極的に選曲しようかな、なんて。