ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Zedd, Alessia Cara - Stay

Zedd, Alessia Cara - Stay 歌詞と和訳


Zedd, Alessia Cara - Stay (Official Music Video)

Lyrics

[Verse 1]

Waiting for the time to pass you by

Hope the winds of change will change your mind

I could give a thousand reasons why

And I know you, and you've got to

 

[Pre-Chorus 1]

Make it on your own, but we don't have to grow up

We can stay forever young

Living on my sofa, drinking rum and cola

Underneath the rising sun

I could give a thousand reasons why

But you're going, and you know that

 

[Chorus]

All you have to do is stay a minute

Just take your time

The clock is ticking, so stay

All you have to do is wait a second

Your hands on mine

The clock is ticking, so stay

 

[Post-Chorus]

All you have to do is

All you have to do is stay

 

[Verse 2]

Won't admit what I already know

I've never been the best at letting go

I don't wanna spend the night alone

Guess I need you, and I need to

 

[Pre-Chorus 2]

Make it on my own, but I don't wanna grow up

We can stay forever young

Living on my sofa, drinking rum and cola

Underneath the rising sun

I could give a million reasons why

But I'm going, and you know that

 

[Chorus]

All you have to do is stay a minute

Just take your time

The clock is ticking, so stay

All you have to do is wait a second

Your hands on mine

The clock is ticking, so stay

 

[Post-Chorus]

All you have to do is

All you have to do is stay

 

[Bridge]

All you have to do is stay

So stay, yeah

 

[Chorus]

All you have to do is stay a minute

Just take your time

The clock is ticking, so stay

All you have to do is wait a second

Your hands on mine

The clock is ticking, so stay

All you have to do is stay

 

和訳

[Verse 1]

過ぎ去っていく時間を待って

変化の風があなたの心を変えてくれることを願って

幾らでも理由があるわ

私はあなたのことを知っていて、あなたは

 

[Pre-Chorus 1]

自分の力でやり遂げないとってあなたは思っているけれど

無理に大人にならなくてもいいんだよ

私たちは永遠に若いままでいられる

ソファでラムコーラを飲みながら

昇る太陽の下で

幾らでも理由があるわ

でも、あなたは行くんだよね

 

[Chorus]

あと1分だけでもいいから そばにいて

そんなに焦って行かないで

時間は刻々と過ぎていくから、ここにいて

あと1秒だけでもいいから そばにいて

あなたの手で私の手を握って

時間は刻々と擦り減っていくから、もう少しだけここにいて

 

[Post-Chorus]

あなたに望むことは

ただそばにいてほしいだけなの

 

[Verse 2]

もう分かっていることだけれど認めたくない

私にとって別れることは最善じゃなかった

一人で夜を過ごしたくない

分かるの、あなたが必要って

 

[Pre-Chorus 2]

自分の力でやり遂げないとって私も思っているけれど

私は大人にはなりたくない

私たちは永遠に若いままでいられる

ソファでラムコーラを飲みながら

昇る太陽の下で

幾らでも理由があるわ

でも、私は行くし、あなたはそれを知っている

 

[Chorus]

あと1分だけでもいいから そばにいて

そんなに焦って行かないで

時間は刻々と過ぎていくから、ここにいて

あと1秒だけでもいいから そばにいて

あなたの手で私の手を握って

時間は刻々と擦り減っていくから、もう少しだけここにいて

 

[Post-Chorus]

あなたに望むことは

ただそばにいてほしいだけなの

 

[Bridge]

あなたに望むことは、ただそばにいてほしいだけなの

もう少しだけ ここにいてほしい

 

[Chorus]

あと1分だけでもいいから そばにいて

そんなに焦って行かないで

時間は刻々と過ぎていくから、ここにいて

あと1秒だけでもいいから そばにいて

あなたの手で私の手を握って

時間は刻々と擦り減っていくから、もう少しだけここにいて

あなたに望むことは ただそばにいてほしいだけなの

 

イディオム

・Make it on one's own 「自立する」

自分の力でうまくやり遂げるというニュアンスから

Make itは成功する、やり遂げる

On my ownは誰の助けもなく

合わせて「何とか一人でやっていく」それから「自立する」という意味につながる

 

無駄話

やっぱりうす暗くて少し悲しいくらいが私には心地よいかもしれません。

 

2017年はずっとZedd, Alessia CaraのStayを聞いていました。本当に毎朝毎昼毎夕毎晩ずっと聞いていました。

TritonalのRemixもずっと聞いていました。

ちなみに2019年はDavid Guetta feat. RayeのStayをずっと聞いていました。

マジで女々しい…。