ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Martin Garrix & Troye Sivan - There For You

Martin Garrix & Troye Sivan - There For You 歌詞と和訳


Martin Garrix & Troye Sivan - There For You (Official Video)

Lyrics

[Verse 1: Troye Sivan]

I woke up pissed off today

And lately, everyone feels fake

Somewhere, I lost a piece of me

Smoking cigarettes on balconies

 

[Pre-Chorus: Troye Sivan]

But I can't do this alone

Sometimes I just need a light

If I call you on the phone

Need you on the other side

 

[Chorus: Troye Sivan]

So when your tears roll down your pillow like a river

I'll be there for you

I'll be there for you

When you're screaming, but they only hear you whisper

I'll be loud for you

But you gotta be there for me too

 

[Breakdown: Troye Sivan]

But you gotta be there for me too

 

[Verse 2: Troye Sivan]

Last year took a toll on me

But I made it with you next to me

Around the world and back again

I hope you're waiting at the end

 

[Pre-Chorus: Troye Sivan]

But I can't do this alone

Sometimes I just need a light

If I call you on the phone

Need you on the other side

 

[Chorus: Troye Sivan]

So when your tears roll down your pillow like a river

I'll be there for you

I'll be there for you

When you're screaming, but they only hear you whisper

I'll be loud for you

I'll be loud for you

 

[Bridge: Troye Sivan]

I got you, I promise

Let me be honest

Love is a road that goes both ways

When your tears roll down your pillow like a river

I'll be there for you

But you gotta be there for me too

 

[Breakdown: Troye Sivan]

But you gotta be there for me too

 

[Bridge: Troye Sivan]

Boy, I'm holding on to something

Won't let go of you for nothing

I'm running, running, just to keep my hands on you

There was a time that I was so blue

What I got to do to show you

I'm running, running, just to keep my hands on you

Running, running, just to keep my hands on you

Running, running, just to keep my hands on you

Said I'm running, running, just to keep my hands on you

But you gotta be there for me too

 

[Breakdown: Troye Sivan]

But you gotta be there for me too

 

和訳

[Verse 1: Troye Sivan]

今日はムカついて目が覚めた

最近、誰もが偽物に感じる

どこかで、僕は僕の一部を失った

ベランダでのタバコを吸いながら

 

[Pre-Chorus: Troye Sivan]

だけど僕は一人じゃできない

時には光が必要な時もある

僕が君に携帯で電話したら

向こう岸に君がいて欲しい

 

[Chorus: Troye Sivan]

涙が川のように枕元を流れるとき

僕は君のためにそばにいる

君のそばにいるよ

君が叫んでいても 囁きにしか聞こえないとき

僕は君のために大声で叫ぶ

だから君も僕のために一緒にいてくれよ

 

 [Breakdown: Troye Sivan]

君も僕に寄り添うべきだろう

 

[Verse 2: Troye Sivan]

去年はいろいろ大変だった

だけど君が隣にいてくれたから乗り越えられた

世界一周してまた戻ってくる

君が最後に待っていて欲しいんだ

 

[Pre-Chorus: Troye Sivan]

だけど僕は一人じゃできない

時には光が必要な時もある

僕が君に携帯で電話したら

向こう岸に君がいて欲しい

 

[Chorus: Troye Sivan]

涙が川のように枕元を流れるとき

僕は君のためにそばにいる

君のそばにいるよ

君が叫んでいても 囁きにしか聞こえないとき

僕は君のために大声で叫ぶ

僕は君のために大声で叫ぶよ

 

[Bridge: Troye Sivan]

分かったよ、約束する

正直に言わせてくれ

愛は互いの道が交わって紡がれるだろ

涙が川のように枕元を流れるとき

僕は君のためにそばにいる

だから君も僕のためにそばにいてくれよ

 

[Breakdown: Troye Sivan]

君も僕に寄り添うべきだろう

 

[Bridge: Troye Sivan]

愛しい人、僕はしがみついている

何があっても君を手放さない

走っている、走り続けている、手を離さないために

僕はとても未熟な時があった

君に見せるために僕がしなければならないこと

走っている、走り続けている、手を離さないために

走っていると言ったんだ、君を離さないために

だから君も僕のためにそばにいてくれよ

 

[Breakdown: Troye Sivan]

君も僕に寄り添うべきだろう

 

イディオム

・pissed off 「頭にきて」「怒って」

〈卑俗〉腹が立って、腹を立てて、むかついて、イライラして、むしゃくしゃして

◆【類】ticked off

 

・take a toll on 「~に被害[損害]を与える」「~に犠牲を強いる」

 

無駄話

Martin Garrixの曲、早くブログに乗っけたかったのですが、如何せんEDMでボーカルがいないので、できなかったんだ…AnimalやTremor…すごい好き…。

AnimalのOrchestra ver.も好きです。