ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Major Lazer & DJ Snake feat. MØ - Lean On

Major Lazer & DJ Snake feat. MØ - Lean On 歌詞と和訳


Major Lazer & DJ Snake - Lean On (feat. MØ) (Official Music Video)

Lyrics

[Verse 1]

Do you recall, not long ago

We would walk on the sidewalk?

Innocent, remember?

All we did was care for each other

 

[Pre-Chorus 1]

But the night was warm

We were bold and young

All around, the wind blows

We would only hold on to let go

 

[Chorus]

Blow a kiss, fire a gun

We need someone to lean on

Blow a kiss, fire a gun

All we need is somebody to lean on

Blow a kiss, fire a gun

We need someone to lean on

Blow a kiss, fire a gun

All we need is somebody to lean on

 

[Verse 2]

What will we do when we get old?

Will we walk down the same road?

Will you be there by my side?

Standing strong as the waves roll over

 

[Pre-Chorus 2]

When the nights are long

Longing for you to come home

All around, the wind blows

We would only hold on to let go

 

[Chorus]

Blow a kiss, fire a gun

We need someone to lean on

Blow a kiss, fire a gun

All we need is somebody to lean on

Blow a kiss, fire a gun

We need someone to lean on

Blow a kiss, fire a gun

All we need is somebody to lean on

 

[Bridge]

All we need is somebody to lean on

(We need someone to lean on)

All we need is somebody to lean on

Lean on, lean on, lean on, lean on...

Hey, hey, hey, hey

Hey, hey, hey, hey, hey

 

[Chorus]

Blow a kiss, fire a gun

We need someone to lean on

Blow a kiss, fire a gun

All we need is somebody to lean on

Blow a kiss, fire a gun

We need someone to lean on

Blow a kiss, fire a gun

All we need is somebody to lean on

 

和訳

[Verse 1]

少し前のことを覚えていますか?

私たちは歩道を歩いたよね?

無邪気だったでしょ?

私たちがしたことはお互いを気遣うことだった

 

[Pre-Chorus 1]

でも夜は暖かかった

私たちは大胆で若かった

周りには風が吹いている

私たちは手放すためにしがみついているだけだ

 

[Chorus]

投げキスをしても銃を乱射しても

寄りかかれる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

頼れる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

助けてくれる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

とにかく私たちには頼れる誰かが必要よ

 

[Verse 2]

年を取ったらどうする?

同じ道を歩むのかな?

私のそばにいてくれるのかな?

波が押し寄せる中、強く立っている

 

[Pre-Chorus 2]

夜が長いとき

家に帰ってきてくれることを切望して

周りには風が吹いている

私たちは手放すためにしがみついているだけだ

 

[Chorus]

投げキスをしても銃を乱射しても

寄りかかれる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

頼れる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

助けてくれる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

とにかく私たちには頼れる誰かが必要よ

 

[Bridge]

私たちには頼れる誰かが必要よ

(誰かに寄りかかる必要がある)

とにかく私たちには頼れる誰かが必要よ

寄りかかれる、ねえ

 

[Chorus]

投げキスをしても銃を乱射しても

寄りかかれる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

頼れる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

助けてくれる誰かが必要よ

投げキスをしても銃を乱射しても

とにかく私たちには頼れる誰かが必要よ

 

無駄話

MVの豪華さに驚いた記憶があります。

MØの独特なダンスやMajor Lazerが所々にいるのがかわいらしかったです。