ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Maroon 5 - This Love

Maroon 5 - This Love 歌詞と和訳


Maroon 5 - This Love (Closed Captioned)

Lyrics

[Verse 1]

I was so high I did not recognize

The fire burning in her eyes

The chaos that controlled my mind

Whispered goodbye as she got on a plane

Never to return again

But always in my heart

 

[Chorus]

This love has taken its toll on me

She said goodbye too many times before

And her heart is breaking in front of me

And I have no choice, 'cause I won't say goodbye anymore

 

[Verse 2]

I tried my best to feed her appetite

Keep her coming every night

So hard to keep her satisfied

Keep playing love like it was just a game

Pretending to feel the same

Then turn around and leave again

 

[Chorus]

This love has taken its toll on me

She said goodbye too many times before

And her heart is breaking in front of me

And I have no choice, 'cause I won't say goodbye anymore

 

[Bridge]

I'll fix these broken things

Repair your broken wings

And make sure everything's alright (It's alright, it's alright)

My pressure on your hips

Sinking my fingertips

Into every inch of you

'Cause I know that's what you want me to do

 

[Chorus]

This love has taken its toll on me

She said goodbye too many times before

And her heart is breaking in front of me

And I have no choice, 'cause I won't say goodbye anymore

This love has taken its toll on me

She said goodbye too many times before

And my heart is breaking in front of me

She said goodbye too many times before

This love has taken its toll on me

She said goodbye too many times before

And her heart is breaking in front of me

I have no choice, 'cause I won't say goodbye anymore

 

和訳

[Verse 1]

僕は昂っていて気づかなかった

彼女の瞳に燃える炎

僕の心を支配する混沌

飛行機に乗った彼女に別れを囁いた

二度と戻ることはなかった

だけどいつも僕の心の中に

 

[Chorus]

この愛が僕を蝕んでいる

今まで何度も別れを告げてきた彼女

僕の目の前で彼女の心は折れそうになっている

仕方がない、だってもうさよならは言わないから

 

[Verse 2]

君の食欲を満たすために頑張ったよ

彼女を毎晩来させてあげて

彼女を満足させるのは難しい

ゲームのように愛を演じ続けて

同じように感じているふりをして

そしてまた振り向いて去っていく

 

[Chorus]

この愛が僕を蝕んでいる

今まで何度も別れを告げてきた彼女

僕の目の前で彼女の心は折れそうになっている

仕方がない、だってもうさよならは言わないから

 

[Bridge]

壊れたものを直してあげよう

傷ついた君の翼を癒して

そして、ぜんぶ大丈夫かどうか確認してみて

君の腰に僕の苦悩が

僕の指先を沈めて

君のどこもかしこも

それが君が僕にして欲しい事だって知っているから

 

[Chorus]

この愛が僕を蝕んでいる

今まで何度も別れを告げてきた彼女

僕の目の前で彼女の心は折れそうになっている

仕方がない、だってもうさよならは言わないから

 

無駄話

5のつく日はMaroon 5の日!

このころのアダム先輩は約15年前になるのですが、若い!とかはあんまりないかも…?

ジェームス・バレンタインさんの髪の毛が短いとか?

いや、でもやっぱり声は若いかな??細いですよね、細マッチョ感少なめというか、このころから裸になってるんかと、さすが元祖モテ男、世界一セクシーな男性に選ばれた人だなって感動しました笑