ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Afrojack feat. Wrabel - Ten Feet Tall

Afrojack feat. Wrabel - Ten Feet Tall 歌詞と和訳


Afrojack - Ten Feet Tall (Official Lyric Video) ft. Wrabel

Lyrics

[Verse 1]

I'm clumsy

Yeah my head's a mess, cause you got me

Growing taller everyday

We're giants in a little man's world

My heart is pumping up so big that it could burst

 

[Pre-Chorus]

I'm trying so hard not to let it show

But you got me feeling like

I'm stepping on buildings, cars, and boats

I swear I could touch the sky

 

[Chorus]

Ohhh, I'm ten feet tall

Ohhh, I'm ten feet tall

 

[Verse 2]

I'll be careful, so don't be afraid

You're safe here, no these arms won't let you break

I put up a sign in the clouds

So they all know that we ain't ever coming down

 

[Pre-Chorus]

I'm trying so hard not to let it show

But you got me feeling like

I'm stepping on buildings, cars, and boats

I swear I could touch the sky

 

[Chorus]

Ohhh, I'm ten feet tall

Ohhh, I'm ten feet tall

 

[Bridge]

You build me up

Make me what I never was

You build me up

From nothing into something

Yeah something from the dust

 

[Pre-Chorus]

I'm trying so hard not to let it show

But you got me feeling like

I'm stepping on buildings, cars, and boats

I swear I could touch the sky

 

[Chorus]

Ohhh, I'm ten feet tall

Ohhh, I'm ten feet tall

Ohhh, I'm ten feet tall

Ohhh, I'm ten feet tall

 

和訳

[Verse 1]

僕は不器用なんだ

ああ、頭が混乱している、君にやられちゃったから

背筋が伸びる毎日

僕たちは小さな男の世界では巨人だ

心臓が破裂しそうなほど大きく膨らんでいる

 

[Pre-Chorus]

僕はそれを見せないように必死になっている

だけど君は僕に感じさせてくれた

ビルや車や船を踏んでいる

空に触れることができると誓うよ

 

[Chorus]

ああ、僕は10フィートの巨人のような気分だ

ああ、まさに有頂天なんだ

 

[Verse 2]

気をつけるから、怖がらないで

ここなら安全だよ、いや、この腕では折れないよ

雲の中に看板を立てた

もう降りてこないことを皆に知らしめるんだ

 

[Pre-Chorus]

僕はそれを見せないように必死になっている

だけど君は僕に感じさせてくれた

ビルや車や船を踏んでいる

空に触れることができると誓うよ

 

[Chorus]

ああ、僕は10フィートの巨人のような気分だ

ああ、まさに有頂天なんだ

 

[Bridge]

君は僕を励ましてくれる

僕をかつてのようにしてくれ

君は僕を励ましてくれる

無から有へ

塵から何かを

 

[Pre-Chorus]

僕はそれを見せないように必死になっている

だけど君は僕に感じさせてくれた

ビルや車や船を踏んでいる

空に触れることができると誓うよ

 

[Chorus]

ああ、僕は10フィートの巨人のような気分だ

ああ、まさに有頂天なんだ

 

イディオム

・feel ten feet tall 「有頂天である」

直訳は「身長が10フィート高くなったような気分である」

 

・build up 「称賛する」「褒める」「健康増進を図る」