ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Years & Years - All for You

Years & Years - All for You 歌詞と和訳


Years & Years - All For You (Official Video)

Lyrics

[Verse 1]

I've been thinking

Was it all a different scene in my head?

Ooh

You've got powers

You instructed all the demons instead

Mmm

 

[Pre-Chorus 1]

Ooh, everyone sees a man so tall, so perfect, they said

Yeah, you've got ambition

I thought we'd grow in time, I wasn't prepared

And now, am I forgiven?

Oh

 

[Chorus]

You look like you're so damn scared

I don't really think you care

You know, you know that our time is through

"It's over when I leave," you said, "we're never gonna meet again"

You played your game, it was all for you

 

[Post-Chorus]

Ooh, ooh

Ooh, ooh

It's all for you

 

[Verse 2]

Is it always just a stand in for a man that can't heal?

Ooh

I've got arrows

Am I shooting through the sky for ya still?

Na, na, na

 

[Pre-Chorus 2]

And I have a spent a year wondering if I had all of the blame

Ah, yeah

And love's a bitter fruit if you choose to remain in your shame

But you couldn't listen, no

 

[Chorus]

You look like you're so damn scared

I don't really think you care

You know, you know that our time is through

"It's over when I leave," you said, "we're never gonna meet again"

You played your game, it was all for you

 

[Post-Chorus]

Ooh, ooh

Ooh, ooh

It's all for you

Ooh, ooh

Ooh, ooh

It's all for you

Ooh, ooh

Ooh, ooh

It's all for you

 

[Bridge]

Kneeling at your temple, love was accidental

Sinking bruises, I was foolish

Thinking I was careful, losing every battle

Sinking bruises, I was foolish

No hands, no rush

No touch, no drug

No blood, no love

You're doing it all for you

No hands, no rush

No touch, no drug

No blood, no love

You're doing it all for you

 

[Chorus]

You look like you're so damn scared

I don't really think you care (don't care)

You know, you know that our time is through (you know that our time is)

"It's over when I leave," you said, "we're never gonna meet again"

You played your game, it was all for you

 

[Post-Chorus]

I said, "so long", I said, "so long"

I said, "so long", it's all for you

I said, "so long", I said, "so long"

I said, "so long", it's all for you

 

和訳

[Verse 1]

頭の中は別のシーンだったのかな?って思ってたんだ

君は力を持っている代わりに全ての悪魔を使役したんだね

 

[Pre-Chorus 1]

誰もが背が高くて完璧な男を見ているそうだ

ああ、野心があるんだね

時間が経てば成長すると思っていたけど、準備ができていなかったよ

そして今、僕は許されているのかな?

 

[Chorus]

凄く怖そうな顔をしている

どうでもいいことだと思うけど

僕たちの時代は終わったんだ

「出て行ったら終わりだ」って君は言ってたけど、「もう二度と会わない」って

君は遊んでただけなんだ それはすべて君のためだった

 

[Post-Chorus]

すべて君のためだったんだ

 

[Verse 2]

いつもただの癒えない男の代わりなのか?

僕はまだ矢を持っていて、僕はまだ君のために空を撃っているのか?

 

[Pre-Chorus 2]

ぜんぶ自分のせいじゃないかと思いながら一年を過ごしてきた

恥の中に留まることを選べば 愛は苦い果実になる

だけど、君は聞く耳を持たなかったね

 

[Chorus]

凄く怖そうな顔をしている

どうでもいいことだと思うけど

僕たちの時代は終わったんだ

「出て行ったら終わりだ」って君は言ってたけど、「もう二度と会わない」って

君は遊んでただけなんだ それはすべて君のためだった

 

[Post-Chorus]

すべて君のためだったんだ

 

[Bridge]

君の礼拝堂に跪いて、愛は偶然だった

心の傷に染み込んで、僕は愚かだった

慎重だったと思っていたけど、すべての戦いに負けてしまった

心の傷に染み込んで、僕は愚かだった

触らないで、急がないで

関与しないで、うんざりしないで

血も流せない愛なんてありえない

君は自分のためにやってるんだから

 

[Chorus]

凄く怖そうな顔をしている

どうでもいいことだと思うけど

僕たちの時代は終わったんだ

「出て行ったら終わりだ」って君は言ってたけど、「もう二度と会わない」って

君は遊んでただけなんだ それはすべて君のためだった

 

[Post-Chorus]

僕は「さようなら」と言った、それはすべて君のために

 

イディオム

・stand in for 「~の代理をする」

代わり・代行・代役・務める = fill in for

 

・no touch 「関与しない」

和製英語なんだとか