ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Ellie Goulding - Love Me Like You Do

Ellie Goulding - Love Me Like You Do 歌詞と和訳


Ellie Goulding - Love Me Like You Do (Official Video)

Lyrics

[Verse 1]

You're the light, you're the night

You're the colour of my blood

You're the cure, you're the pain

You're the only thing I wanna touch

Never knew that it could mean so much, so much

 

[Verse 2]

You're the fear, I don't care

Cause I've never been so high

Follow me through the dark

Let me take you past the satellites

You can see the world you brought to life, to life

 

[Chorus]

So love me like you do, la-la-love me like you do

Love me like you do, la-la-love me like you do

Touch me like you do, ta-ta-touch me like you do

What are you waiting for?

 

[Verse 3]

Fading in, fading out

On the edge of paradise

Every inch of your skin is a Holy Grail I've got to find

Only you can set my heart on fire, on fire

Yeah

 

[Bridge]

I'll let you set the pace

Cause I'm not thinking straight

My head's spinning around, I can't see clear no more

What are you waiting for?

 

[Chorus]

Love me like you do, la-la-love me like you do

Love me like you do, la-la-love me like you do

Touch me like you do, ta-ta-touch me like you do

What are you waiting for?

Love me like you do, la-la-love me like you do

Love me like you do, la-la-love me like you do

Touch me like you do, ta-ta-touch me like you do

What are you waiting for?

 

[Bridge]

I'll let you set the pace

Cause I'm not thinking straight

My head's spinning around, I can't see clear no more

What are you waiting for?

 

[Chorus]

Love me like you do, la-la-love me like you do

Love me like you do, la-la-love me like you do

Touch me like you do, ta-ta-touch me like you do

What are you waiting for?

Love me like you do, la-la-love me like you do

Love me like you do, la-la-love me like you do

Touch me like you do, ta-ta-touch me like you do

What are you waiting for?

 

和訳

[Verse 1]

あなたは光、あなたは夜

あなたは私の血の色

あなたは治療薬、あなたは痛み

触れたいのはあなただけよ

それが大きな意味を持つなんて知らなかったの

 

[Verse 2]

あなたは不安みたいだけど、私は気にしてないの

だってこんなに高いところにきたことはないから

暗闇の中をついてきて

星々の向こうへ連れて行ってあげる

あなたが命を吹き込んだ世界が見えてくる

 

[Chorus]

あなたのように私を愛して

あなたのように私に触れて

何を待っているの?

あなたがするように私を愛して

あなたがするように私に触れて

何を待っているの?

 

[Verse 3]

フェードイン、フェードアウト

楽園の端っこで

あなたの肌の隅々まで私が探しているものよ

あなただけが私の心に火をつけることができるの

 

[Bridge]

ペースを決めるのはあなたに任せるね

だって考えがまとまらないから

頭の中がぐるぐる回っていて、もうはっきりとは見えない

何を待っているの?

 

[Chorus]

あなたのように私を愛して

あなたのように私に触れて

何を待っているの?

あなたがするように私を愛して

あなたがするように私に触れて

何を待っているの?

 

[Bridge]

ペースを決めるのはあなたに任せるね

だって考えがまとまらないから

頭の中がぐるぐる回っていて、もうはっきりとは見えない

何を待っているの?

 

[Chorus]

あなたのように私を愛して

あなたのように私に触れて

何を待っているの?

あなたがするように私を愛して

あなたがするように私に触れて

何を待っているの?

 

イディオム

・holy grail 「困難な探求の対象、渇望の品、至高の目標」

語源は聖杯探求の伝説から。

《the ~》聖杯◆中世の伝説で、イエス・キリストが最後の晩さんで用い、アリマタヤのヨゼフに与えたとされる杯。また磔にされたキリストの血を受けたとされる。イエスが最後の過越の食事をしたときに子羊の肉を載せた皿だとする説もある。