ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Coldplay - Hymn For The Weekend

Coldplay - Hymn For The Weekend 歌詞と和訳


Coldplay - Hymn For The Weekend (Official Video)

Lyrics

[Intro: Beyoncé]

And said drink from me, drink from me

(Oh-ah-oh-ah)

That we shoot across the sky

Symphony

That we shoot across the sky

Pour on a...

Drink from me, drink from me

(Oh-ah-oh-ah)

That we shoot across the sky

Symphony

(So high, so high)

That we shoot across the sky

 

[Verse 1: Chris Martin]

Oh, angel sent from up above

You know you make my world light up

When I was down, when I was hurt

You came to lift me up

Life is a drink and love's a drug

Oh now I think I must be miles up

When I was a river dried up

You came to rain a flood

 

[Pre-Chorus: Chris Martin with Beyoncé]

You said drink from me, drink from me

When I was so thirsty

Poured on a symphony

Now I just can't get enough

Put your wings on me, wings on me

When I was so heavy

Poured on a symphony

When I'm low, low, low, low

 

[Chorus: Chris Martin]

I, Oh-I, Oh-I

Got me feeling drunk and high

So high, so high

Oh-I, Oh-I, Oh-I

Now I’m feeling drunk and high

So high, so high

(Woo)

(Woo-ooo-ooo-woo)

 

[Verse 2: Chris Martin with Beyoncé]

Oh, angel sent from up above

I feel you coursing through my blood

Life is a drink and your love's about

To make the stars come out

 

[Pre-Chorus: Chris Martin with Beyoncé]

Put your wings on me, wings on me

When I was so heavy

Poured on a symphony

When I'm low, low, low, low

 

[Chorus: Chris Martin]

I, Oh-I, Oh-I

Got me feeling drunk and high

So high, so high

Oh-I, Oh-I, Oh-I

I’m feeling drunk and high

So high, so high

 

[Bridge: Beyoncé with Chris Martin]

I, Oh-I, Oh-I

La, la, la, la, la, la, la

So high, so high

I, Oh-I, Oh-I

Now I'm feeling drunk and high

So high, so high

 

[Outro: Beyoncé with Chris Martin]

That I shoot across the sky

That I shoot across the...

That I shoot across the sky

Let me shoot across the... (Let me shoot)

Let me shoot across the sky

Let me shoot across the...

Let me shoot across the sky

That we shoot across the...

 

和訳

[Intro: Beyoncé]

言ったの 私をお飲みなさいって

私たちは空一面に浴びせかけるの

シンフォニー

私たちは空一面に浴びせかけるの

注ぐのは…

私をお飲みなさい、私を飲み込んで

私たちは空一面に浴びせかけるの

シンフォニー

私たちは空一面に浴びせかけるの

 

[Verse 1: Chris Martin]

天から遣われてきた天使

君は僕の世界を明るくしてくれる そうだろう

僕が落ち込んでいた時、傷ついていた時

君は僕を支えに来てくれた

人生は酒で愛は麻薬だ

もう何マイルも空高くにいると思う

僕の川が干上がったとき

君は洪水の雨を降らせに来た

 

[Pre-Chorus: Chris Martin with Beyoncé]

君は言ったんだ 私をお飲みなさいって

僕の喉が渇いたとき

シンフォニーに注がれた

今の僕には満足できなくなる

翼を私の上に乗せてって

僕がもたついて、疲れ果てたとき

シンフォニーに注がれた

僕が傷ついて、沈んでいったときは

 

[Chorus: Chris Martin]

僕は

酔っぱらって昂ってしまった

とても高揚しているんだ

僕は

今は酔っぱらって昂っている

とても高揚しているんだ

 

[Verse 2: Chris Martin with Beyoncé]

天から遣われてきた天使

君が僕の血の中を流れているのを感じる

人生は酒であり

君の愛が星を照らすんだよ

 

[Pre-Chorus: Chris Martin with Beyoncé]

翼を私の上に乗せてって

僕がもたついて、疲れ果てたとき

シンフォニーに注がれた

僕が傷ついて、沈んでいったときは

 

[Chorus: Chris Martin]

僕は

酔っぱらって昂ってしまった

とても高揚しているんだ

僕は

今は酔っぱらって昂っている

とても高揚しているんだ

 

[Bridge: Beyoncé with Chris Martin]

とても高揚しているんだ

僕は

今は酔っぱらって昂っている

とても高揚しているんだ

 

[Outro: Beyoncé with Chris Martin]

私は空一面に浴びせかけるの

私を空一面に浴びせて

私たちは…

 

無駄話

Hymn For The Weekend 「週末のための讃美歌」ですね。

待ちに待った週末だぜ!酒飲むぜ!酔っぱらってハイだぜ!

…天使……?…そこまで仰々しくなる?讃美歌?drink from me?

私って誰?お酒?私の人生そのもの?…何だかこの曲、深いのかも?…

とか考えていたら更新が滞ってしまいました…設定で日付は6/20なのですが、実は7/18に投稿してます笑