ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Linkin Park - Numb

Linkin Park - Numb 歌詞と和訳


Numb (Official Video) - Linkin Park

Lyrics

[Verse 1: Chester Bennington]

I'm tired of being what you want me to be

Feeling so faithless, lost under the surface

I don't know what you're expecting of me

Put under the pressure of walking in your shoes

 

[Pre-Chorus: Chester Bennington & Mike Shinoda]

Caught in the undertow, just caught in the undertow

Every step that I take is another mistake to you

Caught in the undertow, just caught in the undertow

 

[Chorus: Chester Bennington]

I've become so numb, I can't feel you there

Become so tired, so much more aware

I'm becoming this, all I want to do

Is be more like me and be less like you

 

[Verse 2: Chester Bennington]

Can't you see that you're smothering me?

Holding too tightly, afraid to lose control

'Cause everything that you thought I would be

Has fallen apart, right in front of you

 

[Pre-Chorus: Chester Bennington & Mike Shinoda]

Caught in the undertow, just caught in the undertow

Every step that I take is another mistake to you

Caught in the undertow, just caught in the undertow

And every second I waste is more than I can take

 

[Chorus: Chester Bennington]

I've become so numb, I can't feel you there

Become so tired, so much more aware

I'm becoming this, all I want to do

Is be more like me and be less like you

 

[Bridge: Chester Bennington]

And I know I may end up failing, too

But I know you were just like me

With someone disappointed in you

 

[Chorus: Chester Bennington]

I've become so numb, I can't feel you there

Become so tired, so much more aware

I'm becoming this, all I want to do

Is be more like me and be less like you

 

[Outro: Chester Bennington]

I've become so numb, I can't feel you there

I'm tired of being what you want me to be

I've become so numb, I can't feel you there

I'm tired of being what you want me to be

 

和訳

[Verse 1: Chester Bennington]

君が望むような人間になるのに疲れたよ

誠実さを感じない、表面の下で迷子になっている

君が僕に何を期待しているのか分からないよ

君の靴を履いて歩くことのプレッシャーにさらされる

 

[Pre-Chorus: Chester Bennington & Mike Shinoda]

逆流に巻き込まれた、逆流に巻き込まれただけ

僕の一歩一歩が君にとってもう一つのミスだ

逆流に巻き込まれた、逆流に巻き込まれただけ

 

[Chorus: Chester Bennington]

感覚が麻痺してしまって、そこに君を感じることができないよ

疲れるほどに、感覚が鋭くなる

僕はなりつつある 僕のしたいことすべてに

僕は僕のようになりたい 君のようになりたくない

 

[Verse 2: Chester Bennington]

僕を苦しめているのが分からないの?

強く握りすぎて、コントロールを失うことを恐れている

君が思っていた僕のすべてが

バラバラになってしまったから、君の目の前で

 

[Pre-Chorus: Chester Bennington & Mike Shinoda]

逆流に巻き込まれた、逆流に巻き込まれただけ

僕の一歩一歩が君にとってもう一つのミスだ

逆流に巻き込まれた、逆流に巻き込まれただけ

一秒一秒を無駄にすることはできない

 

[Chorus: Chester Bennington]

感覚が麻痺してしまって、そこに君を感じることができないよ

疲れるほどに、感覚が鋭くなる

僕はなりつつある 僕のしたいことすべてに

僕は僕のようになりたい 君のようになりたくない

 

[Bridge: Chester Bennington]

そして、僕も失敗してしまうかもしれないって分かってる

だけど、君は僕と同じだったことは知っている

君に失望した人と

 

[Chorus: Chester Bennington]

感覚が麻痺してしまって、そこに君を感じることができないよ

疲れるほどに、感覚が鋭くなる

僕はなりつつある 僕のしたいことすべてに

僕は僕のようになりたい 君のようになりたくない

 

[Outro: Chester Bennington]

感覚が麻痺してしまって、そこに君を感じることができないよ

君が望むような人間になるのに疲れたよ