ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Tove Lo - sadder badder cooler

Tove Lo - sadder badder cooler 歌詞と和訳


Tove Lo - sadder badder cooler

Lyrics

[Chorus]

I'm sadder, I'm badder, I'm cooler, yeah

I'm sadder, I'm badder, I'm cooler, yeah

Than I was when I met you

Than I was when I met you, oh yeah (Yeah)

I'm sadder, I'm badder, I'm cooler, yeah (Yeah)

 

[Verse 1]

You toast your friends 'cause I left

But you know I'm never coming back in

Once I walk out the door

Screw our loose ends in this war

It was all about the power play, babe

And I can't do it no more

 

[Pre-Chorus]

Heartbreak pays bills

You lose, I win

 

[Chorus]

I'm sadder, I'm badder, I'm cooler, yeah

I'm sadder, I'm badder, I'm cooler, yeah

Than I was when I met you (Sadder, badder, cooler)

Than I was when I met you, oh yeah (Yeah)

I'm sadder (Sadder, badder, cooler), I'm badder

I'm cooler, yeah (Yeah)

 

[Verse 2]

Love a good cry in the night

Oh, this sad girl life, just do it for me

Come to my pity party

Done with my pride, I don't mind

I just wanna be dramatic tonight

And make this song about me

 

[Pre-Chorus]

Heartbreak pays bills

You lose, I win

 

[Chorus]

I'm sadder, I'm badder, I'm cooler, yeah

I'm sadder, I'm badder, I'm cooler, yeah

Than I was when I met you (Sadder, badder, cooler)

Than I was when I met you, oh yeah (Yeah)

I'm sadder (Sadder, badder, cooler), I'm badder

I'm cooler, yeah (Yeah)

 

[Post-Chorus]

Ooh (Sadder, badder, cooler)

Why am I cooler than you? (Yeah)

Ooh (Sadder, badder, cooler)

Why am I cooler than you? (Yeah)

(I'm sadder, I'm badder) Ooh (Sadder, badder, cooler)

Why am I cooler than you? (Yeah)

(I'm sadder, I'm badder) Ooh (Sadder, badder, cooler)

Why am I cooler than you? (Yeah)

 

[Outro]

Sadder, badder, cooler

Yeah

Sadder, badder, cooler

Yeah, yeah

 

和訳

[Chorus]

私はもっと悲しくて、もっとワルくて、もっとかっこよくなったよ

あなたに出会った時よりも

 

[Verse 1]

私がいなくなったから友達に乾杯して

でも、私はもう二度と戻ってこないって分かってるよね

いったんドアから外に出たら

この戦いで私たちのやり残しをねじ伏せて

それはすべてのパワープレーのやめだったね

そして もうそれをすることはできないけど

 

[Pre-Chorus]

失恋の心の傷はお金を支払うの

あなたが負けたら、私が勝つの

 

[Chorus]

私はもっと悲しくて、もっとワルくて、もっとかっこよくなったよ

あなたに出会った時よりも

 

[Verse 2]

夜に泣くのが好き

ああ、この悲しい女の子の人生、とにかく私のためにやってみて

私の憐れみの会に遊びに来てよ

誇りをもってやったし、気にしてないの

今夜はワクワクしたいだけ

そして この曲は私のことを歌って

 

[Pre-Chorus]

失恋の心の傷はお金を支払うの

あなたが負けたら、私が勝つの

 

[Chorus]

私はもっと悲しくて、もっとワルくて、もっとかっこよくなったよ

あなたに出会った時よりも

 

[Post-Chorus]

(もっと悲しい、もっとワルい、もっとかっこいい)

どうして私はあなたよりかっこいいの?

 

無駄話

MVご覧になりましたか?

自分はびっくりしました。えっ失恋からの、ざくざく殺ってく感じ!?って。

アルバム「Sunshine Kitty」に収録されていますが、アルバムアートに出てくるキティちゃん(オオヤマネコらしい?)も出てきてくれてましたね。

お腹のデザインが独特で、かわいくて、アドバイスがえぐいw。