ぽむぽむわやく

英語の勉強がてらへたっぴ和訳してます

Charlie Puth - Girlfriend

Charlie Puth - Girlfriend 歌詞と和訳


Charlie Puth - Girlfriend [Official Video]

Lyrics

[Intro]

Yeah

 

[Verse 1]

Tired of this conversation

We didn't come all this way

To touch a little, kiss a little

All night long

You wanna hear me say it

I know I kept you waitin'

Just a little, just a little

All night long

 

[Pre-Chorus]

Can't stop

'Til you're lyin' right here next to me

I should stop

But I think I'll do it anyway

 

[Chorus]

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

I don't wanna play no games

This is more than just a phase

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

If you want it, let me know

We could make this official

 

[Verse 2]

Don't we look perfect, baby?

Let's take this further, baby

Just a little, just a little

All night long

If I was your boyfriend, I

I'd be givin' you all my time

Not just a little, just a little

All night long

 

[Pre-Chorus]

Can't stop

'Til you're lyin' right here next to me

I should stop (Oh)

But I think I'll do it anyway

 

[Chorus]

Baby, would you ever want to be my girlfriend? (Oh)

I don't wanna play no games (No games)

This is more than just a phase

Baby, would you ever want to be my girlfriend? (Oh)

If you want it, let me know (Me know)

We could make this official (For sure)

 

[Post-Chorus]

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, no)

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, my)

My girlfriend

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, no)

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, my)

My girlfriend

 

[Pre-Chorus]

I can't stop, woah

Know I should stop

But I had to do it anyway, I had to do it anyway

I had to do it anyway, I had to do it anyway

 

[Chorus]

Baby, would you ever wanna be my girlfriend? (Oh)

I don't wanna play no games (No games)

This is more than just a phase (Yeah)

Baby, would you ever wanna be my girlfriend? (Oh)

If you want it, let me know (Me know)

We could make this official (Oh yeah)

 

[Post-Chorus]

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, no)

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, my)

If you were my girlfriend (I'm ready to do this thing, yeah)

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, no)

Hold on, you're makin' me (Oh no, baby, my)

My girlfriend (Yeah)

 

和訳

[Verse 1]

この会話には飽きた

一晩中ちょっと触れあったりちょっとキスをしたりするために ここまでわざわざ来たわけじゃない

僕の言葉を聞きたい?

君を待たせてしまったのは分かっている 少しだけ 一晩中ずっとね

 

[Pre-Chorus]

君がここで嘘をつくまで止められないよ

やめた方がいいとは思うけど、とりあえずやってみようかな

 

[Chorus]

僕の彼女になりたい?

駆け引きなんてしたくない

これはただの些細な出来事じゃないんだよ

僕の彼女になりたいと思ったことはない?

欲しいなら言って 正式にお付き合いしようよ

 

[Verse 2]

完璧に見えない?

一晩中、もう少しだけ、この関係をさらに進めようよ

もし僕が君の彼氏だったら

ちょっとだけ一晩中だけじゃなく、すべての時間を捧げるよ

 

[Pre-Chorus]

君がここで嘘をつくまで止められないよ

やめた方がいいとは思うけど、とりあえずやってみようかな

 

[Chorus]

僕の彼女になりたい?

駆け引きなんてしたくない

これはただの些細な出来事じゃないんだよ

僕の彼女になりたいと思ったことはない?

欲しいなら言って 正式にお付き合いしようよ

 

[Post-Chorus]

待ってくれ、君は僕を操っているのか

僕の彼女

 

[Pre-Chorus]

やめられない

やめるべきだとわかっていても

でも、とにかくやるしかなかったんだ

どうせやるなら、どうせやるしかないと思ってたんだ

 

[Chorus]

僕の彼女になりたい?

駆け引きなんてしたくない

これはただの些細な出来事じゃないんだよ

僕の彼女になりたいと思ったことはない?

欲しいなら言って 正式にお付き合いしようよ

 

[Post-Chorus]

待ってくれ、君は僕を操っているのか

もし君が僕の彼女だったら(覚悟はできている)

僕の彼女

 

無駄話

"Girlfriend "は、チャーリーが女の子に「将来ガールフレンドになりたいかどうか」と質問している様子が描かれている。この曲では、チャーリーは柔らかいファルセットの声で、彼の音楽スタイルの多くの要素を使用している。

この曲は、チャーリー・プースの2020年の初のソロシングルであり、3枚目のスタジオアルバムのリードシングルとなる。

同曲は当初、2020年6月9日にリリースされることになっていた。しかし、彼が#BlackLivesMatter運動に注力していることから、同曲のリリースは2020年6月25日まで延期され、リリース日の4日前にティザーが共有されていた。2020年6月22日には、現在は削除されたアカウントから誤って同曲の全貌がツイッター上に流出した。チャーリーは2020年6月25日午前10時(PT)に正式に楽曲をアップロードした。